dissabte, 25 de novembre del 2017

25 N: DIA INTERNACIONAL PER A L'ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES


El Col·legi Verge de Monti-sion de Porreres ha volgut contribuir a la celebració internacional del dia en contra de la violència masclista. Per aquest motiu, hem preparat una sèrie d'activitats per treballar-ho a les aules i així poder aportar el nostre granet d'arena, ja que ens afecta totes i tots desenvolupar actituds de lluita activa contra aquesta xacra social.


Amb aquestes activitats pretenem contribuir a configurar un currículum no sexista, on s'ensenyi i s'aprengui a construir la igualtat entre dones i homes per prevenir tot tipus de violència, potenciant actituds de respecte. Les activitats estan encaminades a fomentar l'autoestima, mostrar actituds de respecte cap a les altres persones, conscienciar l'alumnat per compartir i assumir responsabilitats, familiars i socials de manera conjunta evitant estereotips sexistes i detectar les diferents formes de violència contra les dones.



Els alumnes de 1r i 2n hem fet aquestes activitats:



Ens miram als ulls i ens abraçam



Fem fet una activitat per fomentar d'acceptació, respecte i confiança entre els companys.
L'activitat consistia a moure'ns per la classe i en cessar la música, els nins i nines s'havien de col·locar enfront del company més proper i l'havien d'abraçar. Ho repetírem fins que abraçaren a la majoria de companys. Després comentàrem què havíem sentit.






El nigul de les paraules bones



Ens hem assegut en cercle i ens hem fet 3 preguntes: -Què és millor avenir-nos bé o barallar-nos? Xerrar les coses o copejar-nos i insultar-nos? Dir-nos coses boniques o coses lletges?
Una vegada acabada la conversa, hem fet dos grups i hem anat dient paraules agradables que podem dir-nos les persones per sentir-nos millor. Després cada nin i nina ha escrit al nigul una paraula o frase agradable que els hi agrada que un company, amic, pares o altres familiars els hi digui.



Ens ho hem passat molt bé! 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada