El protagonisme recau en l'alumne i no en el professor. Tots els alumnes treballen per igual la lectura en veu alta, la comprensió oral i l'expressió oral i exerceixen un paper actiu, ja que cadascun ha de realitzar una tasca determinada (llegir, escoltar, explicar i opinar).
Quins són els objectius?
- Generar una experiència positiva i plaent de lectura
- Establir lligams afectius entre alumnes de diferents edats al voltant de la lectura
- Dinamitzar l'aprenentatge de la lectura, apropar el text als infants a través de la tutoria entre iguals i en contextos significatius d'aprenentatge.
- Gaudir dels contes i dels diferents tipus de textos que hi ha al nostre abast.
- Establir i respectar el compromís d'ajuda i cooperació entre alumnes de diferents cicles.
El nostre centre, des de fa uns anys, va ampliant les activitats de foment de la lectura perquè pensam que la lectura és un dels principals instruments d'aprenentatge i que una bona comprensió lectora constitueix un factor clau per a conduir l'alumnat a l'èxit escolar. Els centres educatius han de jugar un paper principal en el foment d'actituds positives al voltant de la lectura. L'èmfasi en la lectura pot ser un dels instruments més poderosos per a millorar les capacitats dels nostres alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada